Sjukskrivning

Alla som känner mig blir nog inte så chockad när jag säger att jag har gjort illa mig :p
Förra lördagen så vred jag min knäskål ur led på nåt konstigt vis och satan i gatan så ont det gjorde! Trodde jag skulle svimma nästan. Skulle sätta mig i sängen men blev att jag slängde mig i sängen istället när den for ur led. La mig ner och vilade efter det ihopp om att det skulle kännas bättre men det blev snarare tvärtom. Väntade ytterligare några timmar för jag tänkte att det skulle gå över, men det gjorde det aldrig så jag ringde 1177 och hon rekomenderade mig att fara in på akuten. Sagt och gjort så for jag in dit vid 20,00 på lördagskvällen och kom inte in och fick träffa en läkare förrän 03.30, satan så drygt det är att vänta! 
 
Jag fick fara upp på röntgen och det visade sig att det hade försvunnit en benflisa bredvid knäskålen och jag hade så fruktansvärt ont så han sjukskrev mig i 3 veckor. På måndagen for jag in till ortopedtekniska och fick mig ett knäskydd som skulle minska smärtan och att hålla knäskålen på plats så den inte hoppade ur led igen. Jag är så fruktansvärt rädd att det ska hända igen för det gjorde ju så jävla ont! Ska till ortopedmottagningen på onsdag för att göra en ny bedömning och se om dom kan göra fler kontroller på knäet eftersom dom inte kunde göra det på akuten för att det var för svullet och för att jag hade för ont trots morfintablett. Alltning känns fortfarande inte helt okej i knäet och jag kan inte riktigt sträcka ut det helt. Är väl kanske för rädd att riktigt sträcka ut det också eftersom det känns som om det ska hoppa ur igen. Sen efter att man hållit igång på dagen så får jag så fruktansvärt ont på kvällen att jag måste använda kryckor. Jag hoppas verkligen att det blir bättre snart och att det verkligen aldrig nånsin kommer att hända igen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Rebecca

One of a kind

RSS 2.0